Methodology for Creating Business Knowledge af Ingeman Arbnor og Björn Bjerke giver et klart og sammenhængende overblik over de grundlæggende tilgange til at skabe viden i erhvervslivet. Bogen stiller skarpt på, hvordan valg af metodisk udgangspunkt former både teoriudvikling og praksis - fra virksomhedsændringer til forskningsprojekter. Forfatterne gennemgår tre centrale metodiske retninger - den analytiske, den systemiske og aktørtilgangen - og diskuterer forudsætninger, baggrund og konsekvenser ved at anvende dem hver for sig eller i kombination. Der lægges særlig vægt på sammenhængen mellem grundlæggende antagelser, de konkrete teknikker og det valgte undersøgelsesfelt. I tekstens 576 sider med eksempler og øvelser præsenteres bl.a. historiske studier, casestudier, dialoger, sprogudvikling, datindsamling, måling samt pålideligheds- og valideringskontrol. Denne 2. udgave fra 1997 henvender sig til forskere, konsulenter og studerende i erhvervs- og samfundsvidenskab.
Studiesalg.dk er en markedsplads hvor studerende i hele landet kan handle direkte med
hinanden.
Vores betalingsystem sikrer, at du både som køber og sælger er beskyttet, i alt lige fra
betaling, forsendelse og godkendelse af bøgerne.
Vi kræver MitID verificering af både sælger og køber. Dette er med til at sikre begge parter en god oplevelse og undgå svindel af enhver art.
Betal online med MobilePay. Vi opbevarer betalingen, og udbetaler først pengene til sælger når bøgerne er leveret og godkendt.
Sælg nemt dine bøger videre når du ikke længere har brug for dem. Med vores web-app er det nemt at scanne stregkoder og tage billeder af dine bøger.