Global Economics er en oversættelse af Globaløkonomi til marketing og service, baseret på principperne fra Makroøkonomi – i teori og praksis samt Mikroøkonomi – videregående uddannelser. Bogen er tilpasset den nye studieordning for markedsføringsøkonomer og serviceøkonomer og giver både studerende og praktikere solide værktøjer til at forstå og analysere mikroøkonomiske problemstillinger samt de overordnede samfundsøkonomiske sammenhænge. Teorien forklares med udgangspunkt i virkelighedsnære eksempler, der gør den komplekse økonomiske diskurs tilgængelig og relevant. Bogen indledes med et kapitel om økonomisk analyse og fortsætter herefter i fire velstrukturerede dele. Den første del fokuserer på prisdannelsen under forskellige markedssituationer og i lyset af offentlige indgreb. Anden del behandler arbejdsmarkedet og den globale udvikling, herunder aspekter som international handel og samarbejde. I den tredje del skiftes fokus til de makroøkonomiske mål, nationalindkomsten og udenrigshandelen, før den fjerde del afslutter med en nærmere analyse af rentedannelsen og de økonomiske politiske tiltag, blandt andet struktur- og stabiliseringspolitik. Derudover indeholder bogen supplerende materiale, som yderligere understøtter teorien og dens praktiske anvendelser.
Studiesalg.dk er en markedsplads hvor studerende i hele landet kan handle direkte med
hinanden.
Vores betalingsystem sikrer, at du både som køber og sælger er beskyttet, i alt lige fra
betaling, forsendelse og godkendelse af bøgerne.
Vi kræver MitID verificering af både sælger og køber. Dette er med til at sikre begge parter en god oplevelse og undgå svindel af enhver art.
Betal online med MobilePay. Vi opbevarer betalingen, og udbetaler først pengene til sælger når bøgerne er leveret og godkendt.
Sælg nemt dine bøger videre når du ikke længere har brug for dem. Med vores web-app er det nemt at scanne stregkoder og tage billeder af dine bøger.