Studiebog: An Introduction to the Economics of Information

An Introduction to the Economics of Information

Af Inés Macho-Stadler, J. David Pérez-Castrillo, In's Macho-Stadler
ISBN13:
9780199243259
Udgave:
2. udgave, 2001
Vejledende salgspris 479,95 kr.
Midlertidigt udsolgt

Produktdetaljer

Forfatter:
Inés Macho-Stadler, J. David Pérez-Castrillo, In's Macho-Stadler
Forlag:
Oxford University Press
Udgave:
2
Udgivelsesår:
2001
Format:
Hæftet
Sprog:
Sideantal:
302
ISBN13:
9780199243259
ISBN10:
0199243255

Beskrivelse

An Introduction to the Economics of Information examines how uneven distribution of information shapes the interactions between individuals and organizations. With a focus on the challenges and opportunities created by asymmetric information, the book explains how parties with superior knowledge can secure distinct advantages in various economic settings. Designed primarily for advanced undergraduate and first-year postgraduate students in economics and business, the text begins by presenting a benchmark model where both sides possess equal information. It then methodically explores the key topics of moral hazard, adverse selection, and signalling, laying a solid foundation in the theory of information economics. The authors illustrate the application of these concepts across a broad spectrum of economic scenarios including finance, regulation, insurance, labour and health economics, and even political contexts. Each chapter builds on the basic theory by integrating practical examples and advanced discussions, ensuring that readers can easily compare and understand differing outcomes within a consistent framework. Enhanced with a range of exercises that test comprehension and encourage the development of analytical skills, this book provides a thorough and accessible introduction to the dynamic field of information economics.

Andre kiggede også på

Nem og tryg handel

Studiesalg.dk er en markedsplads hvor studerende i hele landet kan handle direkte med hinanden.
Vores betalingsystem sikrer, at du både som køber og sælger er beskyttet, i alt lige fra betaling, forsendelse og godkendelse af bøgerne.

4.7 Fremragende

Bekræftet identitet

Vi kræver MitID verificering af både sælger og køber. Dette er med til at sikre begge parter en god oplevelse og undgå svindel af enhver art.

Hurtig og sikker bestilling

Betal online med MobilePay. Vi opbevarer betalingen, og udbetaler først pengene til sælger når bøgerne er leveret og godkendt.

Nemt at sælge

Sælg nemt dine bøger videre når du ikke længere har brug for dem. Med vores web-app er det nemt at scanne stregkoder og tage billeder af dine bøger.

I samarbejde med
SafePay Nordic
Vares stand
Her kan du læse mere om hvordan en vares stand er defineret.
  • Perfekt stand

    Perfekt stand

    Bogen har ingen, eller kun få, ubetydelige tegn på at have været anvendt. Ingen noter, skrammer eller pletter.

  • God stand

    God stand

    Ingen fejl eller mangler, der har betydning for bogens anvendelse. Overstregninger kan forekomme, men al skrift er synlig.

  • Slidt stand

    Slidt stand

    Tydeligt slidt, og kan måske have væsentlige defekter som løssrevne sider, eller kuglepensnoter.

Vælg blandt annoncer
An Introduction to the Economics of Information - 2. udgave, 2001