I Strategic CSR communication undersøger Mette Morsing, hvordan virksomheder i dag står over for en ny strategisk udfordring: at kommunikere om deres etiske og sociale ansvar uden at fremstå som påtrængende eller utroværdige. Som feltet vokser i betydning for ledelse, kræver det både finesse og indsigt at navigere mellem krav fra interne og eksterne stakeholders. På den ene side ønsker både medarbejdere, investorer og offentligheden dokumentation for, at virksomheden lever op til almindelige etiske normer. På den anden side kan selv den mest velmente selvdækning virke arrogant eller iscenesættende. Denne bog afdækker de dilemmaer i CSR-kommunikation, som moderne ledere ofte møder. Med udgangspunkt i konkrete cases præsenterer bogen en række metoder og strategier, der hjælper virksomheder med at balancere åbenhed og troværdighed. Men hvor bogens praktiske værktøjer er værdifulde, er det dens kritiske spørgsmålstegn ved kommunikationspraksisserne, der giver læseren anledning til refleksion. Strategic CSR communication trækker på et bredt teoretisk fundament - fra sociologi, organisationsteori og lingvistik til marketing, erhvervsøkonomi, forbrugeradfærd, medieanalyse, etik, management, branding og kommunikation. Bidragsyderne anvender disse indsigter på forskellige typer stakeholders og illustrerer, hvordan strategisk CSR-kommunikation kan udføres bevidst og effektivt.
Studiesalg.dk er en markedsplads hvor studerende i hele landet kan handle direkte med
hinanden.
Vores betalingsystem sikrer, at du både som køber og sælger er beskyttet, i alt lige fra
betaling, forsendelse og godkendelse af bøgerne.
Vi kræver MitID verificering af både sælger og køber. Dette er med til at sikre begge parter en god oplevelse og undgå svindel af enhver art.
Betal online med MobilePay. Vi opbevarer betalingen, og udbetaler først pengene til sælger når bøgerne er leveret og godkendt.
Sælg nemt dine bøger videre når du ikke længere har brug for dem. Med vores web-app er det nemt at scanne stregkoder og tage billeder af dine bøger.