Økonomisk teori og metode udgør fundamentet i et moderne samfundsvidenskabeligt studie. Introduktion til Mikroøkonomi tager fat på de centrale elementer i markedsøkonomi og markedskræfter og er tiltænkt studerende, der endnu ikke har en baggrund i teoretisk mikroøkonomi. Bogen giver et solidt overblik over, hvordan markedet fungerer, og diskuterer de forskellige konkurrenceformer med henvisning til teorihistorisk udvikling. Med sin grundige gennemgang af essentielle mikroøkonomiske problemstillinger fungerer bogen både som en praktisk redskabsbog og som en indledende værktøjskasse til videregående studier. Den tilbyder et analytisk perspektiv, der gør det muligt at forstå og reflektere over samfundsøkonomiske og erhvervsøkonomiske dilemmaer i en tid, hvor markedsøkonomisk tænkning påvirker flere aspekter af samfundet. Forfatterne Jesper Jespersen og Erik Gaden præsenterer stoffet på en måde, der åbner op for faglig diskussion og giver et solidt grundlag for eget studiearbejde. Indholdsoversigt: Forord Kapitel 1. Indledning Kapitel 2. Efterspørgsel Kapitel 3. Udbud Kapitel 4. Monopolistisk konkurrence og fuldkommen konkurrence Kapitel 5. Oligopol og monopol Kapitel 6. Den offentlige sektors opgaver Kapitel 7. International handel Kapitel 8. Miljø og ressourcer Kapitel 9. Cost benefit-analyser Stikordsregister
Studiesalg.dk er en markedsplads hvor studerende i hele landet kan handle direkte med
hinanden.
Vores betalingsystem sikrer, at du både som køber og sælger er beskyttet, i alt lige fra
betaling, forsendelse og godkendelse af bøgerne.
Vi kræver MitID verificering af både sælger og køber. Dette er med til at sikre begge parter en god oplevelse og undgå svindel af enhver art.
Betal online med MobilePay. Vi opbevarer betalingen, og udbetaler først pengene til sælger når bøgerne er leveret og godkendt.
Sælg nemt dine bøger videre når du ikke længere har brug for dem. Med vores web-app er det nemt at scanne stregkoder og tage billeder af dine bøger.