Forbrugerretten I, der i sin femte udgave fra 2015 sætter fokus på markedsføringsrettens rolle i både civil- og offentligretlig sammenhæng, er en uundværlig ressource for studerende og praktikere inden for området. Denne hånd- og lærebog sikrer en systematisk gennemgang af markedsføringsloven med særlig vægt på de retslige standarder og de seneste lovændringer samt retspraksis. Bogen behandler centrale elementer såsom afgrænsningen af god markedsføringsskik, reglerne om vildledning og utilbørlig markedsføring samt de særlige vilkår, der gælder for sammenlignende reklame og uanmodede henvendelser til specifikke aftagere. Desuden tages der udgangspunkt i den erhvervsdrivendes loyale vejledningspligt, reklameidentifikation samt markedsføringsaspekter, der omfatter børn og unge. Med sit indhold, der også dækker oplysningsforpligtelser ved salgsfremmende foranstaltninger og markedsføring af kreditaftaler, er bogen et solidt redskab for alle, der beskæftiger sig med forbruger- og markedsføringsretlige spørgsmål. Forbrugerretten I er således et centralt værktøj i overbygningsfaget, som blandt andet benyttes på jurastudier ved Københavns og Aarhus Universitet, samt af jurister og andre fagprofessionelle i praksis.
Studiesalg.dk er en markedsplads hvor studerende i hele landet kan handle direkte med
hinanden.
Vores betalingsystem sikrer, at du både som køber og sælger er beskyttet, i alt lige fra
betaling, forsendelse og godkendelse af bøgerne.
Vi kræver MitID verificering af både sælger og køber. Dette er med til at sikre begge parter en god oplevelse og undgå svindel af enhver art.
Betal online med MobilePay. Vi opbevarer betalingen, og udbetaler først pengene til sælger når bøgerne er leveret og godkendt.
Sælg nemt dine bøger videre når du ikke længere har brug for dem. Med vores web-app er det nemt at scanne stregkoder og tage billeder af dine bøger.